Yhtenä tärkeimpänä osana Cervin digitalisoinnin kehittämistä on vahva panostus ilmanvaihtojärjestelmien modernisointiin yhteistyössä edistyksellistä teknologiaa hyödyntävien laitetoimittajien kanssa. Tästä viimeisimpänä esimerkkinä on toiminnanohjausjärjestelmämme ”Saaran” valvomo, joka mahdollistaa kohteiden ilmanvaihdon etäseurannan. Etäseurannan avulla voimme reagoida ilmanvaihdolle asetettujen raja-arvojen poikkeamiin jo varhaisessa vaiheessa.
Cervin asiakkaana saat tilannetietoa ilmanvaihtoprojektin etenemisestä ja jokaisen projektin päätteeksi kattavan raportin tehdystä työstä kuvineen. Loppuraportin oheen kokoamme listan kohteessa mahdollisesti havaituista muista vioista ja puutteista ja annamme niiden korjausarvion. Tämänkin mahdollistaa ”Saara”, joka käsittääkin tällä hetkellä jo työmaaraportoinnin-, projektitalouden, asiakastiedottamisen- sekä projektiseurannan automatisoinnin.
Pidämme asiakkaan jatkuvasti ajan tasalla ilmanvaihtokanavien kunnosta, ja tarkan seurannan ansiosta mahdollinen vika on usein jo korjattu ennen kuin kukaan ehtii sitä edes huomata”, Cervin kehitysjohtaja Karl Jensen selventää.
Teknologian avulla palvelemme asiakkaitamme paremmin, nopeammin ja tehokkaammin
Cervin tavoitteena on aina kunnollisten sisäilmaolosuhteiden varmistaminen kiinteistöissä, sekä energian ja rahan säästäminen. Siksi hyödynnämme muun muassa IoT-teknologiaa tarpeenmukaisen ilmanvaihdon ja -huollon tuottamiseksi Saaran tekoälyn avustamana. Toimintamme on teknologian avulla asiakkaalle läpinäkyvää, ja raportit ja valvomon seurantanäkymä ovat saatavilla myös asiakkaan käyttöön.
Teknologian osalta olemme vasta raapaisseet pintaa ja keksimme koko ajan uusia ominaisuuksia ja parannuksia ilmanvaihtoalan kehittämiseksi. Tulevaisuuden kehityspanostuksiin kuuluu mm. Saaran tekoälyn oppimisen kehittäminen ennakoivampaan ja itsenäisempään suuntaan muun muassa työn suunnittelun ja resurssoinnin osalta.
Pyrimme ymmärtämään aina aidosti asiakkaan tarpeet ja tuoda juuri niihin sopivat ilmanvaihtoratkaisut ja -palvelut.